باراک - 8 یک سیستم موشکی - برد بلند - پدافند موشکی و پدافند هوایی - مربوط به نیروی دریایی هندوستان می باشد که به صورت مشترک توسط کمپانی اسرائیلی IAI (( مخفف Aerospace Industries )) و کمپانی هندی DRDO (( مخفف Defence Research & Development Organisation )) توسعه یافته است . این سیستم موشکی سطح به هوا (( که به صورت مخفف SAM نامیده می شود )) می تواند بر ضد جنگنده ها ، UAVs و موشک های شلیک شده مورد استفاده قرار بگیرد و اهداف مورد نظر خود را منهدم کند .



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 باراک (به عبری: رعد و برق) سامانه موشکی سطح به هوای ساخت اسرائیل می باشد  که به صورت مخفف SAM نامیده می شود و می تواند از روی کشتی بر ضد جنگنده ها ، موشک های ضد کشتی و پهپاد ها مورد استفاده قرار بگیرد و اهداف مورد نظر خود را منهدم کند .



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:سامانه دفاع ضدموشکی Arrow,Arrow 2,

 

 آرو، یک سیستم ضد موشکهای بالستیک است که برای اولین به تاریخ 7 نوامبر 2002 بار در پایگاه هوایی Palmachim (پايگاهي هوايي در اسرائیل) به نمایش عموم گذاشته شد. این موشک هنوز در یک کارزار واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته است هرچند پس از شلیک 40 فروند موشک Scud-C عراقی در جریان نبرد خلیج فارس به سال 1991 به سمت اسرائیل، انگیزه ی ساخت چنین سیستم دفاعی‏ به وجود آمد. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,

 

Terrier اولین موشک پدافند هوایی برد متوسطی بود که روی شناور های آمریکا عملیاتی شد ، این موشک نتیجه پروژه زنبور نر (Bumblebee) بود (که هدف از آن طراحی و تولید یک موشک پدافندی بلند برد به نام SAM-N-6 Talos بود که با موتور رمجت کار میکرد) اما هنگامی که کار روی پروژه Talos در حال انجام بود برای برآورد قدرت سیستم هدایت موشک در درگیری با اهدافی پر سرعت (فراصوت) نیاز به وجود یک هواگرد با این سرعت حس شد که با وجود رضایت بخش بودند تست ها مشخص شد کار بر روی پروژه Talos به علت پیچیدگی های زیاد چندین سال به طول خواهد انجامید که همین قضیه موجب شد تا طراحان به فکر سیستمی با برد متوسط بیفتند که سرانجام آن موشک RIM 2 بود. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:سامانه پدافند هوائی Kashtan-M,

 

 
سیستم دفاع هوایی کاشتان به منظور حفاظت از کشتی های سطحی در مقابله با تسلیحات هدایت دقیق نظیر موشک ها ی ضد کشتی و ضد رادار و بمب های هوایی ونیز اهداف کوچک دریایی و ساحلی توسط روسیه طراحی و تولید شده است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:رادار اخــطار هوایی REZONANS-N,

رادار رزونانس (تشدید) N  یک رادار اتوماتیک شده ی منسجم  چند منظوره  نظارت آرایه فازی می باشد که سیار و متحرک هست و از بازتاب امواج رزونانسی با طول موج متریک استفاده می کند.

 

رادار برای دیدبانی فضای هوایی,  برای بدست آوردن, شناسایی و اندازه گیری با حداکثر دقت و مشخصه های پروازی از یک برد وسیع موجود و اهداف هوایی آینده  در فواصل  دور و ارتفاعات بالا شامل کروز قابل مشاهده در ارتفاع پایین و موشک های بالستیک و هواپیماهای مافوق صوت بعلاوه استیلث ها خصوصا" , در جامینگ (گرفتگی ) شدید  و محیط ناهنجار و به هم ریخته طراحی شده است. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آشنایی با توپ ضد هوایی ZU-23,

توپ ضد هوایی ZU-23 در سال 1954 توسط شوروی طراحی شد. توپ  2A 14 برای این توپ در سال 1957 توسعه داده شد. آزمایشات برای این توپ تا سال 1959 به طول انجامید و سرانجام در سال 1960 آن به خدمت ارتش شوروی درآمد. 

توپ ضد هوایی ZU-23 با توپ های دوقلو 2A13 (یک نمونه دیگر از توپ ضد هوایی) و از چهارخشاب( بشکه مهمات) آزمایش شد و وارد خدمت شد.  چنانچه که کفته شد ZU-23 شامل می شد از دوتوپ 2A14 که روی یک شاسی سبک دو چرخ قرار میگرفت.ZAP-23 توپ ضد هوایی بود که دارای هدف گیری اتوماتیک بود و نیز دارای یک هدف یاب اضافی بود تا با آن به اهداف زمینی شلیک شود. 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آشنایی با رادار Nebo 55G6-1 ,
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آشنایی با رادار جمینگ PELENA-1,JAMMER,

 

 
امروزه نقش هواپیماهای اخطار زودهنگام و کنترل هوایی (موسوم به AWACS) بعنوان مرکز فرماندهی و نظارت در عملیات های هوایی و علی الخصوص در عملیاتهای هوایی کشورهای عضو ناتو به واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شده ، به همین دلیل این کشورها با بکارگیری ناوگان عظیمی از آواکسهای پیشرفته و ناونشین ، سعی در تثبیت این نقش برای نیروی هوایی خود دارند . 
 
اما در طرف دیگر ، کشورهای مقابل ناتو با درک جایگاه مهم آواکسها به عنوان مغز متفکر عملیاتهای هوایی و قلب دکترین تهاجم هوابرد ناتو ، دست به تولید سامانه های اخلال سنگین برای از بین بردن توان عملیاتی این هواپیماها کرده اند . در راس این کشورها ، شوروی و فدراسیون روسیه با تجربه ی فراوان در زمینه سامانه های اخلالگر ، دست به طراحی سامانه ی اخلالگر سنگین PELENA-1 با هدف زمین گیر کردن آواکس های E-3 Sentry ایالات متحده کرد . 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آشنایی با رادار پسیو Kolchuga,کولچوگا,

 

در سال 1991 ، زمانی که آمریکا در خط مقدم جنگ اول خلیج فارس با استفاده از نیروی هوایی و تاکتیک های سرکوب پدافند هوایی ، برتری هوایی کامل را بر فراز عراق به وجود آورد .

جنگنده ی پنهانکار F-117A در خط مقدم این جنگ بنظر برنده ی جنگ میان نیروی هوایی و پدافند هوایی زمین پایه به شمار میرفت . بطوریکه طی 1272 سورتی ، حتی یک فروند از این جنگنده ها نیز آسیبی ندید و جنگنده های ارتش آمریکا موفق شدند 40 درصد اهداف زمینی عراق را در مناطقی با پدافند سنگین زمینی از بین ببرند . آمریکایی ها بیشتر این موفقیت خود را مدیون خنثی کردن (نه نابود کردن) سیستمهای پدافندی عراق بودند . یکی از علل اصلی به زانو در آمدن پدافند زمینی عراق این بود که پدافند تقریبا بطور کامل متکی بر رادیومکانیابی فعال (Active radiolocation) بود . رادارهای فعال بعلت استفاده از فرستنده های پرقدرت امواج راداری (که در اصطلاح به Illuminator یا روشنگر معروف است) براحتی قابل کشف و انهدام هستند .


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +