موشک رولند یک سیتم پدافند موشکی کوتاه برد زمین به هوا محصول آلمان و فرانسه است.
توسعه سیتم پدافندی رولند در سال 1964 به عنوان یک طرح مشترک میان Aérospatiale فرانسه و MBB آلمان آغاز شد.که بعدا هر دو تحت شرکتی بنام Euromissile این طرح و طرح های دیگر موشکی را شروع کردند.اولین نسخه موشک پدافندی سام رولند موفق شد در ژوئن 1968 شلیک شود. گرچه یک نمونه از رولند در سال 1970 طرح ریزی و برنامه ریزی شده بود که برد آن بیشتر شود و مخصوصا برای انواع آب و هوای جوی ساخته شود. سرانجام سام رولند برای شرایط جوی صاف در سال 1977 وارد ارتش فرانسه شد و تا 1978 که مدلی که با همه شرایط جوی سازگار بود یعنی رولند 2 در خدمت ارتش آلمان بود. رولند یک سیستم پدافندی است که خیلی کم حجم و متراکم است به صورتی که تمام سیستم را میتوان توسط یک وسیله نقلیه حمل و جابه جا کرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:سامانه دوش پرتاب RED SKY-2 ,

 

 
RED SKY-2 یک موشک کوتاه برد ضد هوایی ساخت شرکت imi اسرائیل است که برای مقابله با هواپیماهایی که در ارتفاع پائین و متوسط پرواز می کنند و همچنین برای استفاده علیه اهداف زمینی در فاصله نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد.
این تجهیزات کوچک وبوده و به ساده گی حمل و استفاده می شود و با توجه به امکان حملش توسط سربازهای پیاده در اصطلاح به آن  backpacked by X soldiers اطلاق می شود. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

      

سامانه پدافند هوایی Type 87 در اوایل سال 1980 توسط کارخانجات میتسوبیشی ژاپن برای جایگزینی با سیستم های قدیمی SPAAG M42 DUSTER ساخت آمریکا ساخته شد و در سال 1987 وارد خدمت در نیروهای دفاعی ژاپن شد.

تایپ 87 دارای دو توپ Oerlikon GDF با کالیبر 35 میلیمتر است ، این توپ می تواند گلوله های ضد زره ، آتش زا را نیز به جای گلول های اصلی خود(ضد هواگرد) شلیک کند و از این نظر می توان از آن به عنوان یک خودروی پشتیبانی از نیروهای پیاده استفاده کرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

سامانه پدافند توپخانه ای خودکششی PGZ88 که با نام تایپ 88 نیز شناخته میشود اولین سامانه پدافند توپخانه ای تمام اتوماتیک  ارتش آزادی بخش خلق است که قابلیت درگیری با انواع هواگرد ها در ارتفاع پایین تر از 4000 متر را داراست و به عنوان پدافند کوتاه برد متحرک برای پوشش واحد های نیروی زمینی به کار میرود. علاوه بر این میتوان از این سامانه در مقابل اهداف زمینی نظیر سربازان دشمن ، خودرو های سبک زرهی و استحکامات نیز استفاده کرد. تنها تعداد کمی از این سامانه به ساخت رسیده است که عملکرد رضایت بخش آن این کمبود را جبران می کند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

سامانه پدافند توپخانه ای خودکششی PGZ95 که تحت نام تایپ 95 نیز شناخته میشود در اواسط سال 1980 توسط موسسه مهندسی مکانیک و الکترونیک واقع در شهر شیان ‌یانگ در استان شانشی چین به طراحی و ساخت رسید.

در اواخر سال 1990 این سامانه به منظور پوشش پدافندی برد کوتاه برای واحد های زرهی نیروی زمینی ارتش آزادی بخش خلق چین به خدمت گرفته شد و در سال 1999 در مراسم رژه روز ملی چین در معرض دید عموم قرار گرفت. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:سامانه موشکی ,MEADS,میان برد,

 

سیستم پدافند برد متوسط پیشرفته نگاه جدید ایالات متحده به بحث دفاع کوتاه برد و برد متوسط با هدف ایجاد چتر دفاعی متحرک در زمان نزدیکی به دشمن و حفاظت دفاعی کاملا قابل حمل و مدولار با قابلیت تامین نیاز ارتش ایلات متحده و ناتو به سیستمی قابل اطمینان تر از سیستم های پاتریوت ، هاک  و نایک هرکولس در کشورهای متحد و ارتش ایالات متحده ساخته شده . در واقع این سامانه نسل جدید سیستم های دفاع بالستیکی با هدف دفاع قدرتمند چند کاره و برای جنگ در قرن 21ام ساخته شده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

پیشینه 

سيستم پاتريوت (Patriot) يک سيستم دفاع هوايي موشکي هدايت شونده است که توانايي مقابله با موشک هاي بالستيک تاکتيکي، موشک هاي کروز و هواپيماهاي پيشرفته را در تمامي شرايط آب و هوايي و در هر ارتفاعي دارا است. از مهم ترين ويژگي هاي سامانه دفاعي پاتريوت وجود رادار مرکب چندکاره، هدايت تعقيب از طريق موشک، نرم افزار پيشرفته و همچنين کارکرد خودکار اين سامانه به صورت گسترده است.
پاتريوت (MIM-104) به وسيله شرکت «ريتئون» واقع در ايالت ماساچوست و با همکاري شعبه موشک ها و کنترل آتش شرکت «لاکهيد مارتين» واقع در ايالت فلوريدا ساخته شده است.
سامانه دفاع موشکي پاتريوت به طور گسترده يي در عمليات هاي انجام شده در عراق شرکت داشته و با استقرار در کويت، موشک هاي عراقي شليک شده به کويت در سال 2003 را از بين برده است. ضمن اينکه در عمليات هاي انجام شده در کويت از پيشرفته ترين نوع اين سامانه يعني PAC-3 و موشک هايي با هدايت پيشرفته تر استفاده شده بود.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

   

TAN-SAM یک سامانه دفاع هوایی کوتاه برد و ساخت  شرکت توشیبای زاپن می باشدو به هدف جایگزینی با سامانه های mm m51 skysweeper 75 و توپهای ضد هوایی m 15a1 37mm 12.7mm  ساخته شده و تلاش برای ساخت این سامانه به 1967 برمیگردد و سرانجام تا سال 1980 عملیاتی شد. 
موشک این سامانه دارای سرعتی حدود 2/4 ماخ و از اشعه مادون قرمز برای هدایت ان استفاده میشود . این موشک در قسمت میانی بدنه دارای 4 بال دلتایی شکل است که در هدایت موشک مفید بوده و وزن سر جنگی موشک 2و9 کیلوگرم بوده و  4 فروند بر روی یک کامیون قرار گرفته است. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:سامانه دوش پرتاب آر بی اس 70, RBS-70,

 

 

موشکی است قابل حمل توسط نفر که بر علیه هواپیماهای متخاصم در برد های کوتاه کاربرد دارد.

این موشک زمانی که در شبکه رادارهای تجسس و سیستم اعلام خطر به عنوان سلاح ضد هوایی میتواند بوسیله واحدهای پیاده نیز استفاده شود.

پیشران موشک را یک موتور سوخت جامد و یک بوستر جامد تشکیل می دهد . بوستر در مقر لوله ای موشک روشن و باعث می شود موتور اصلی به جلو حرکت نماید .

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 http://www.qodsna.com/UserFiles/Image/emad/partab1.jpg

سیستم دفاع ضد موشکی " گنبد آهنین " ساخت سیستم های دفاعی پیشرفته رافائل اسرائیل برای مقابله با راکت های غیر هدایت شونده ی پرتابی از غزه است. گنبد آهنی یک سامانهٔ دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌شده توسط اسرائیل است. این سامانه قادر است با موشک‌های کوتاه‌برد (تا 70 کیلومتر) در هر شرایط آب‌وهوایی درگیر شود. این سیستم برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده توسط شبه‌نظامیان در لبنان و فلسطین توسعه داده شده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +